Ganduri pentru mine, pentru tine..

Saturday, November 04, 2006

De ce blog?

Pentru ca am vrut sa imi exprim si eu parerile, opiniile, gandurile. Blogosfera este plina de contraziceri. Unii zic ca sunt putin bloggeri care merita sa fie bagati in seama, ca sunt multi agramati. Poate nu este chiar asa. Poate unele voci, chiar daca nu avizate, merita sa se faca auzite. Parerea mea este ca un blog creste in timp. Traficul nu este totul. Cred ca este mai important sa fii citit de persoane care sa ramana cu ceva dupa si sa se intoarca, decat sa ai sute de vizitatori care nu se mai intorc. Inevitabil, apar si critici. Tot ce conteaza este ca numarul aprecierilor sa depaseasca numarul nemultumitilor. Regula e simpla: nu iti place un blog, nu te intorci.


Am exemple in ceea ce priveste netul in general. Acum doi ani, un foarte bun prieten si-a facut blog. Nimic neasteptat, avusese deja cateva siteuri, de muzica, pentru clasa, de intretinere etc. Insa nici nimic spectaculos. Posturi mici, stiri copiate de pe alte siteuri de specialitate si necomentate de el, poze fara nicio explicatie, ce mai, nu merita sa te intorci pe siteul lui. Tot ce il interesa era sa aiba trafic. De ce? Pentru ca avea nevoie de o recunoastere rapida. Am continuat sa il citesc, deoarece imi este prieten, suntem colegi, am vrut sa il sustin, sperand sa creasca si in calitate. Nu a fost asa. Oricate massuri a trimis pe Y!msg, oamenii il vizitau o data si nu se mai intorceau, nu merita. Acum, dupa atata timp, este in aceeasi situatie. L-a ajutat o cearta cu zoso, pe care a publicat-o. L-au ajutat anumite linkuri. Dar nimic important.


Pe mine, insa, m-a ajutat. Plictisita de blogul lui, acelasi in fiecare seara, am hotarat sa intru si pe altele, din blogroll, sa vad cum scriu si ceilalti iubitori de exprimari directe. Am fost uimita sa descopar ca mai sunt si altii cu alcelasi mod de gandire ca al lui, dar mai sunt si unii care merita sa fie cititi. Si asa, dupa sase luni, am ajuns sa am un folder plin cu adrese de bloguri, la care ma intorc in fiecare seara, pentru a absorbi putin din viata lor, atat cat o publica.
Dar sa ma intorc la ideea pe care am exprimat-o mai sus. Blogosfera e plina de contraziceri. Am observat ca citesc niste bloggeri care se injura reciproc, desi toti au cate un cuvant greu de spus. Eu ii cred, ii citesc, le aloc timp din viata mea (propria mea alegere), dar ei nu considera ca ceilalti sunt egalii lor. E ciudat. Dar, daca nu ar fi loc de polemici, nu ar fi loc de ceva mai bun, de progres.


Asa ca, de ce blog? Pentru ca imi place!

P.S.: Nu am de gand sa trimit massuri cu adresa blogului, nu am de gand sa numar vizitatorii. Astept sa creasca singur. Cel mult o sa trimit cateva emailuri altor persoane care au bloguri. Commenturile sunt deschise!

2 Comments:

  • Mai, pe mine m-ai pus pe ganduri cu postul asta...Numai pentru el, si tot o sa ma mai intorc sa vad ce mai "mesteresti tu pe aici" ;)

    By Blogger Ina, at 12:15 PM  

  • Mi-a luat mult pana m-am hotarat sa comentez pentru ca nu ma asteptam sa fiu de acord cu tot ce ai scris... dar sunt :) M-am vazut odata in imposibilitatea de a explica cuiva de ce e frumos sa tii un blog, pentru ca nu i se parea cu nimic mai interesanta viata altuia pentru el decat ar fi putut sa para viata lui pentru a altuia.

    Poate ca ar fi fost mai evident si mai simplu de explicat (si poate reuseam sa il conving...) daca as fi pomenit de reclama fortata si lipsita de valoare a propriei persoane, de faptul ca incercand sa iti creezi o identitate, stranduindu-te prea mult, ti-o anihilezi pe cea care s-ar fi afisat oricum de la sine.

    Nici eu nu considera ca a-ti masura valoarea unui blog in numarul de vizite e un fapt relevant... dar pentru mine e un fapt interesant si placut sa vad cum, chiar si dupa multe zile in care nu public nimic, am cativa zeci de oameni care tot incearca sa gaseasca ceva nou, acolo, in lumea mea. Iar asta ma motiveaza si pe mine mai apoi...

    Bravo, ai mai castigat un cititor :)

    By Anonymous Anonymous, at 12:22 PM  

Post a Comment

<< Home


 
                                                      Website Counter